Velsignelserne ved ugentlig søndagsskole

Lær mere om, hvordan medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige tilbeder om søndagen

Sidste dages hellige tror på, at det er en vigtig del af søndagens kirkemøder at mødes og deltage i Søndagsskolen.

Medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige mener, at Søndagsskolen er en vigtig del af søndagens kirkemøder. For sidste dages hellige er Søndagsskolen et tidspunkt, hvor de kan studere Guds ord, opløfte hinanden og lære og tilbede sammen.

Hvordan passer Søndagsskolen ind i et sidste dages hellige-kirkemøde?

De sidste dages helliges søndagsskole afholdes hver søndag og varer cirka 40 minutter. Alle kirkemedlemmer i alderen 12 år og opefter er medlemmer af Søndagsskolen (se Håndbog 2: Forvaltning af Kirken, 2010, 12.1). Søndagsskolen afholdes normalt efter nadvermødet, hovedmødet om søndagen for sidste dages hellige. For det meste bliver de unge og de voksne delt op i forskellige søndagsskoleklasser, så de kan lære på en måde, der bedst passer til deres aldersgruppe (se Håndbog 2, 12.4).

Hvordan er Søndagsskolen?

Voksne er velkomne til at deltage i en af vores søndagsskoleklasser, som typisk bliver afholdt i forbindelse med de andre møder om søndagen. Mange voksne vælger at komme i seniorklassen, en søndagsskoleklasse, der fokuserer på studiet af sidste dages hellige skrifter, deriblandt Bibelen og Mormons Bog. Nogle menigheder tilbyder også en gæsteklasse, som fokuserer på grundlæggende evangeliske sandheder, samt andre valgfrie klasser såsom en klasse om ægteskab og familieforhold.

Under søndagsskoledelen af sidste dages hellige-kirkemøder, underviser en lærer sædvanligvis i en lektion, som han eller hun har forberedt på forhånd ved at bruge et lektionshæfte, som Kirken har sørget for. Klassens medlemmer tilskyndes også til at komme med tanker og indsigt om deres hjemmestudie af skriftsteder, der relaterer til lektionens emne. Klassens medlemmer beder sædvanligvis sammen og kan synge en salme i begyndelsen og slutningen af Søndagsskolen.

Der bliver ført tilsyn med Søndagsskolen af sidste dages hellige ledere på både lokalt og verdensomspændende niveau. Sidste dages hellige ledere på lokalt niveau organiserer et søndagsskolepræsidentskab til at føre tilsyn med undervisningen og læringen i hver menighed (se Håndbog 2, 12.5). På samme måde organiserer sidste dages hellige ledere på verdensplan et hovedpræsidentskab for Søndagsskolen til at føre tilsyn med Søndagsskolen og undervisningen og læringen over hele jorden (se »Global Leadership of the Church«).

Hvordan kan jeg få mere at vide?

Gå ind på komtilkristus.org for at få mere at vide om, hvordan medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige tilbeder om søndagen eller for at finde ud af, hvordan du kan komme til et kirkemøde i dit område.