Særlig generalkonference om den storslåede gengivelse af Jesu Kristi evangelium

Jesus heals people on the American continent
Russell M. Nelson

Mine kære brødre, søstre og venner.

Jeg ved, at bekymringer om jeres helbred, jeres families helbred, økonomien og jeres arbejde hviler tungt i jeres sind i øjeblikket. Denne COVID-19-pandemi vedbliver med at påvirke mennesker og forstyrre normale aktiviteter. Og det over i andre udfordringer, som I utvivlsomt oplever. Det nylige jordskælv i Salt Lake City er blot et eksempel på ekstra kilder til stress, der øger vores bekymringer.

Disse udfordringer får mange til at føle, at jorden bevæger sig under dem. De spekulerer på, hvad de virkelig kan regne med i denne urolige tid.

Det minder mig om en samtale, jeg havde for ikke så længe siden med en kær ven. Denne mand var en højtstående embedsmand i et andet land, som jeg har kendt i årevis. Da jeg sidst besøgte ham, blev jeg overrasket over at se, at han blev kørt ind til vores møde i en kørestol.

Denne skrøbelige ven sagde så: »Jeg har været meget syg længe,« sagde han. »De fleste dage ligger jeg i min seng, ser op på loftet og længes efter at vide, hvad der er sandt.«

I disse prøvefulde tider er få ting så beroligende og trøstende som sandhed. Apostlen Paulus forudså vore dage og profeterede, at der ville komme vanskelige tider. Han tilføjede, at MANGE altid vil lære, men aldrig lærer sandheden at kende.

Hvad der er sandt, er at midt i det truende mørke i en urolig verden, skinner Jesu Kristi lys stadig klarere. Han kan tale sandhed til vores hjerte og sind, når vi søger ham og lærer at høre ham.

I den forbindelse ser vi frem til den kommende generalkonference i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige den 4. og 5. april, hvor vi vil høre fra kirkeledere om den storslåede gengivelse af Jesu Kristi evangelium, og hvordan hans evangelium bringer fred til os.

Eftersom store grupper ikke kan forsamles for tiden, vil denne konference opleves anderledes. Men sandheden er, at Jesus Kristus er vor Frelser og Forløser – og at fylden af hans evangelium er blevet gengivet til jorden – og det vil blive forkyndt som altid.

Jeg sender en varm velkomst til alle, uanset jeres trosretning, og indbyder jer til at mødes med os via teknologi for at fryde sig over den styrkende kraft ved åbenbaret sandhed. Jeg elsker jer. Jeg beder for jer. Og jeg forsikrer jer om, at Herren våger over os i disse vanskelige tider.

Præsident Nelson