Missionærtjeneste

Missionary Service

At tjene Herren som missionær er et helligt privilegium. Det bringer evige velsignelser til personen og dem, han eller hun tjener (se L&P 18:14-16). Missionskaldelser omfatter en opgave med at undervise i evangeliet, støtte kirkens afdelingers eller enheders arbejde eller tjene i lokalsamfundet.

Se yderligere oplysninger om missionærtjeneste ved at besøge:

Hvilke typer missioner findes?

Hver missionæropgave bliver vejledt ved åbenbaring, så den passer til missionæren og Guds børns behov. [1] Man kan tjene enten væk hjemmefra eller mens man bliver hjemme.

Missionær uden for hjemmet

• Unge mænd og unge kvinder
    Enlige mænd (i alderen 18-25) og enlige kvinder (i alderen 19-29 år) tjener 18-24 måneder i en tildelt mission. Se Kirkens håndbog 24.2.1.
  • Gifte medlemmer og enlige kvinder på 40 år eller ældre
    Gifte medlemmer og enlige kvinder på 40 år eller ældre kan kaldes som seniormissionærer, hvis de ikke har børn, der afhængige af dem. De tjener normalt i 6-23 måneder. Se Kirkens Håndbog, 24.2.3.

Hjemmemission

• Unge mænd og unge kvinder
    Nogle unge missionærer får til opgave at tjene i Kirken og i lokalsamfundet, mens de bor hjemme. De tjener normalt i 6-23 måneder. Se Kirkens håndbog 24.2.2.
  • Mænd og kvinder på 26 år og ældre
    Mænd og kvinder, der er 26 år eller ældre, kan kaldes som senior tjenestemissionærer. De tjener typisk 6-23 måneder. Se Kirkens Håndbog, 24.2.3.

Klik her for Muligheder for tjenestemissionærer i Det Europæiske Område

[1] Kirkens håndbog, 24.2