Kirkeledere fordømmer vold og lovløs adfærd i urolige tider

Principper for ledelse af lande, som tillader Guds børn at bevare menneskers værdighed og frihed, tilhører alle mennesker (se Lære og Pagter 98:5).

Et budskab fra Det Første Præsidentskab og De Tolv Apostles Kvorum i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.

Med stor bekymring har vi set den politiske og kulturelle splittelse i USA og rundt om i verden. Vi fordømmer vold og lovløs adfærd, herunder den nylige udøvelse af vold i Washington D.C. og ethvert forslag om yderligere vold. Selvom Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er neutral i forbindelse med partipolitik, minder vi vores medlemmer om – uanset deres personlige politiske holdninger – at være forenede i vores forpligtelse over for Frelseren, Jesus Kristus, og hans lære. Som hans disciple bør vi behandle hinanden og alle Guds børn med respekt, værdighed og kærlighed. Ingen politisk eller anden tilknytning bør overgå den pagt og det hellige ansvar.

Vi opfordrer inderligt alle mennesker til at erindre den dyrebare og skrøbelige natur af frihed og fred. Nu hvor borgere i USA ser frem til indsættelsen af en ny præsident, opfordrer vi inderligt vores medlemmer til at respektere demokratiske institutioner og processer og til at adlyde, ære og holde loven (se Trosartiklerne 1:12).