Hvad skal vi gøre takket være ham?

Hvad skal vi gøre takket være ham?
Nelson_200x250.jpg

Ældste Russell M. Nelson
De tolv apostles kvorum


Et af de mest betydningsfulde af alle skriftsteder findes i Matt 28:6: »Han er ikke her; han er opstået.« Himmelske sendebud erklærede ved en tom grav, at Herren, Jesus Kristus, havde overvundet døden gennem forsoningen og opstandelsen. Senere viste han sig for sine apostle og formanede sine disciple til at bære deres vidnesbyrd for verden om, at han lever.

Som Herren Jesu Kristi disciple i disse de sidste dage er vi også blevet formanet til at vidne om Frelserens forsoning og opstandelse.

Denne påske giver os alle en personlig mulighed for at få øjnene op for hans offer, tage imod hans lærdomme og dele hans glæde med andre.

Få øjnene op for hans offer

Få øjnene op for hans offer

Den allerførste påske for 2000 år siden led Herren ubeskrivelig smerte i Getsemane have og på korset, da han påtog sig hele menneskehedens synder og smerter. Han blev bedraget af en person, han kaldte sin ven, og arresteret, pisket, hånet og korsfæstet.

Frelseren selv sagde, at der var et formål med dette store offer:

»For se, jeg, Gud har lidt dette for alle, for at de ikke skal lide, hvis de vil omvende sig;

men hvis de ikke vil omvende sig, må de lide, ligesom jeg;

hvilken lidelse fik mig, selv Gud, den største af alle, til at skælve af smerte og til at bløde fra hver pore og til at lide på både legeme og ånd – og jeg ønskede, at jeg ikke skulle drikke det bitre bæger, men undlade det –

dog, æret være Faderen, så drak jeg og fuldendte mine forberedelser for menneskenes børn« (L&P 19:16-19).

Når vi gennem bønsomt og målbevidst studium opdager den virkning, som hans gerning her på jorden har på os, kan Helligånden undervise og vidne om forsoningens evige betydning.

Tag imod hans lærdomme

Tag imod hans lærdomme

Med den forståelse, som kommer, når man opdager forsoningens kraft, kan vi stille os selv det samme spørgsmål, som jøderne gjorde i Jerusalem: »Hvad skal vi gøre?« Apostlen Peter fortalte dem, at de skulle blive døbt. »De, som tog imod hans ord, blev døbt« (se ApG 2:37-41). På samme måde er vi også nødt til at tage imod Frelserens lærdomme.

Det store værk i disse sidste dage er virkelig at tage imod hans lærdomme og hjælpe andre til at gøre det samme. Det er grunden til, at vi har missionærer, det er grunden til, at vi har templer, nemlig at vi kan bringe alle forsoningens velsignelser ud til Guds trofaste børn. Det er grunden til, at vi reagerer på vore kald fra Herren. Når vi forstår, at han frivilligt sonede for os, bliver ethvert offer fuldstændigt overskygget af en dyb taknemlighed for det privilegium, det er at tjene ham.

Del glæden

Del glæden

Frelseren så under sit korte virke på det amerikanske fastland, at nefitterne havde fået øjnene op for hans offer og taget imod hans lærdomme, og han sagde til dem: »Velsignede er I på grund af jeres tro. Og se nu, min glæde er fuldkommen« (3 Ne 17:20). Når vi følger denne fremgangsmåde med at få øjnene op for kraften i Frelserens forsoning og tage imod hans lærdomme, oplever vi den glæde, der kommer af at stræbe efter at blive mere som han. Når vi gør det, ønsker vi helt naturligt at videregive vores glæde til dem, vi elsker, ved at invitere dem til at få øjnene op for hans offer, tage imod hans lærdomme og få del i hans glæde.

Du kan dele din glæde denne påske på http://HeLives.mormon.org ved at se en bevægende video og bære dit vidnesbyrd om Frelseren på de sociale medier ved hjælp af hashtagget #BecauseHeLives.

Vi erklærer som de himmelske sendebud i tidens midte: »Han er ikke her; han er opstået.« Han lever. Og fordi han lever, kan vi også komme til at opleve »fred i denne verden og evigt liv i den tilkommende verden« (L&P 59:23).