Unge voksne

young people sitting on grass in the sunset

For the Strength of Youth (FSY)-stævner er 5-dages stævner, der er udformet efter Brigham Young universitetets populære Especially for Youth (EFY) stævner. De afholdes om sommeren. På FSY vil du opleve magtfulde klasser og åndelige tanker, lære skøre nye dansetrin og lege og styrke din tro på Jesus Kristus. Du vil dele disse oplevelser med de unge, når du leder, vejleder og tjener dem. Grib chancen for at møde nye mennesker i dit område med samme tro, som måske kan blive dine venner for livet, og voks og lær sammen i sjove og trosfyldte omgivelser. Oven i alle disse velsignelser er FSY et fremragende sted at opbygge færdigheder inden for lederskab, undervisning, kommunikation og tilpasningsevne, hvilket vil gøre dig til en mere attraktiv kandidat til fremtidige jobmuligheder.

Krav for at tjene til FSY:

FSY-vejledere er en vigtig faktor, der bidrager til programmets succes. Vi søger personer med en stærk tro på Jesus Kristus og på hans genoprettede evangelium til at tjene som rollemodeller på at ære sit præstedømme eller udvise guddommeligt søsterfællesskab, fremtidige missionærer og fædre eller mødre og ledere i Herrens kirke og rige.

Ansvar:

• Frivilligt og ansvarligt arbejde for at fremme den fysiske sikkerhed og åndelige trivsel for deltagerne til FSY, især dem i din tildelte gruppe.
  • Undervise effektivt (formelt og uformelt) i en gruppe og lede interaktive drøftelser og skabe en lærerig atmosfære, der vil hjælpe de unge med at genkende og lære gennem Ånden.
  • Hjælpe alle unge med at få en positiv og opløftende oplevelse og efter behov håndtere disciplinære situationer med de unge med følsomhed.
  • Hjælpe alle unge med at opbygge tro på Jesus Kristus og hans genoprettede evangelium, hjælpe med at skabe en lærerig atmosfære, der vil hjælpe alle med at genkende og lære af Ånden.
  • Være i stand til at demonstrere den mentale sundhed, der er nødvendig for sikkert at engagere sig i og være ansvarlig for grupper af unge hele dagen og natten, mens man fortsætter med at udføre jobansvar.
  • Konsekvent fungere som en eksemplarisk leder, rollemodel og mentor for unge deltagere og andre vejledere.
  • Arbejde godt sammen med en medvejleder med minimal supervision og bidrage som en holdspiller.
  • Læse og studere FSY’s Håndbog for medarbejdere inden den første uge og fortsætte med at studere den hele sommeren.
  • Deltage i al påkrævet træning.
  • Deltage i Det Europæiske Områdes onlinetræning.

Kvalifikationer:

• Være et ung voksent medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.
  • Være mindst 19 år gammel
  • Du skal helst have gået på universitetet i mindst et år, have mindst et års erhvervserfaring eller have tjent som missionær efter din skoletid.
  • Være villig til og i stand til at overholde FSY’s standarder for adfærd, kommunikation, påklædning og udseende samt alle andre FSY-retningslinjer.
  • Være i stand til at gå i længere perioder i løbet af dagen, være energisk og aktivt engageret med de unge, udføre alle opgaver og deltage i fysiske aktiviteter, herunder, men ikke begrænset til: At deltage i lege, gå op og ned ad trapper, løbe, hoppe og danse.
  • Udvise den mentale og fysiske sundhed og følelsesmæssige stabilitet, der er nødvendig for sikkert at engagere sig i og være til stede sammen med og ansvarlig for grupper af unge hele dagen og natten, mens man fortsætter med at udføre andre jobansvars effektivt i stressende og udfordrende situationer.
  • Være i stand til at træffe proceduremæssige beslutninger, udvise god dømmekraft, pålidelighed og ansvarlighed.
  • Være i stand til at organisere ressourcer og prioritere.
  • Udvise stærke interpersonelle og kommunikative færdigheder.
  • Bestå det krævede baggrundstjek for denne stilling.

Foretrækkes:

• Hjemvendt missionær (mandlige ansøgere).
  • Erfaring i at arbejde med unge.

Hvordan kan jeg involvere mig?

Ansøgninger til FSY-medarbejdere og -vejledere er åbne fra november til februar hvert år. Hold øje med, hvornår linket bliver lagt ud, og registreringen åbner.

Hvad siger unge voksne om deres erfaringer med FSY?

»Det, jeg bedst kunne lide ved FSY, var de relationer, jeg fik mulighed for at opbygge: Relationer til de unge, relationer til de andre vejledere og vigtigst af alt relationen til min Frelser Jesus Kristus.« – Candyce

»At se disse vidunderlige unge vokse og udvikle sig er bare det bedste i verden.« – Naoki

»Det største udbytte for mig var, at jeg fik venner, som jeg stadig er venner med nu, men mest af alt at komme ud af min komfortzone, få tillid til mig selv og min evne til at træffe beslutninger.« – Addie

Yderligere informationer