Åbent hus i Slagelse menighed

Lørdag den 29. november afholdt Slagelse menighed et længe ventet og grundigt forberedt åbent hus. Det følgende er et uddrag fra en artikel af Finn Lykkegaard, Informationschef i Københavns Stav:

I vores »lille« del af kirkesalen havde vi en udstilling med Kirkens ligheder med og forskelle fra andre kristne kirker. (…) Vi havde flotte udstillinger fra slægtshistorisk center, Hjælpeforeningen, Unge mænd og piger samt Primary. I et rum kørte en tempelfilm kontinuerligt og i et andet MormonMessages. Missionærerne havde dåbsværelset med mange Mormons Bøger, og ved MormonMessages var der forfriskninger, hvorfor rummet blev et rum til »hyggesnak«”.

slagelse- C3 A5bent-hus-unge-lille.jpg

I kirkesalen gennemførtes 4 minikoncerter dels med missionærer, dels lokale medlemmer. 19 medlemmer deltog i løbet af eftermiddagen sammen med 12 missionærer, og vi var så velsignede at have 8 nye gæster, der alle havde en meget god tid i kirken. (…)

Vi kunne ikke andet end at føle, at det var en succes. (…)

Der [var] enighed [blandt arrangørerne] om, at det hele havde været anstrengelserne værd, og at vi gerne gør det igen. Vi føler, at vi har lært noget i processen og har allerede drøftet ændringer ved fremtidige åbne huse. Vi kan kun opfordre andre menigheder til at afprøve et sådant projekt, især fordi staven råder over glimrende materialer, der kan bruges alle steder.

Læs resten af artiklen - blandt andet mere om de væsentlige forberedelser, der gik forud for det succesfulde åbent hus - i Lokalnyt i Liahona marts 2015.