Carol F. McConkie valgt som vicepræsident i NGO komiteen i Status of Women i Geneve

Søster Carol F. McConkie er blevet valgt som vicepræsident i NGO komiteen Status of Women i Geneve (NGO CSW Geneva).

Carol F. McConkie

Gruppen fremmer ligestilling mellem kønnene og forsvarer kvinders og pigers selvstændiggørelse og rettigheder i hele verden. NGO CSW Geneva har rådgivende status hos De Forenede Nationers Økonomiske og Sociale Råd og består af repræsentanter fra cirka 40 FN-anerkendte NGO’er.

Søster McConkie har været tilknyttet NGO CSW Geneva siden april 2019. Her begyndte hun og hendes mand, Oscar, at tjene som missionærer for regeringsanliggender for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige ved FN i Geneva. De fører tilsyn med juridisk og politisk udvikling og bygger broer med centrale FN-delegationer og andre NGO’er.

Søster McConkie tjente fra 2013 til 2018 i Unge Kvinders hovedpræsidentskab i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.

Yderligere ressourcer NGO CSW Geneva